فرمول تناسب PPF دوربین مدار بسته

در قسمت قبل درباره رابطه تعداد پیکسلهای افقی دوربین مدار بسته و رابطه آن با PPF گفتیم. باید پس از تشخیص تعداد پیکسلهای افقی دوربینهای مداربسته، عرض میدان دید دوربین مدار بسته را تعیین کرده با یک تقسیم ساده میزان PPF را بدست آورید:

رابطه PPF PPM دوربین مداربسته

در اینجا مثالهایی را بیان می کنیم:

  • اگر از یک دوربین مدار بسته 720P برای پوشش یک راهرو با عرض 10 فوت (3 متر) استفاده می کنید : میزان PPF برابر 128 خواهد بود چون تعداد پیکسلهای افقی تصویر برابر 1280 و عرض میدان دید برابر 10 فوت، نسبتی معادل 10/1280 می سازد که نتیجه بدست می آید.
  • اگر دوربین مدار بسته 5 مگاپیکسلی دارید و قرار است یک پارکینگ با عرض 100 فوت (30 متر) را پوشش دهید : میزان PPF چیزی حدود 26 است، چون نسبت تعداد پیکسلهای افقی دوربین مدار بسته با مقدار 2592 پیکسل و عرض میدان دید (FoV) برابر 100 واحد معادل این عدد خواهد شد(100/2592).
  • اگر قرار است از یک دوربین مدار بسته 1080P برای پوشش ورود و خروج خودروها با عرض 40 فوت (12 متر) استفاده کنید : میزان PPF برابر 48 می شود که از نسبت تعداد پیکسلهای عرضی 1920 بر عرض میدان دید با عدد 40 تعیین شده است (40/1920)

کاهش میزان PPF با افزایش عرض میدان دید و فاصله دوربین مداربسته

دوربینهای مدار بسته دارای یک PPF ثابت نیستند. PPF به فاصله هدف از مرکز توجه دوربین مداربسته بستگی دارد. در نرم افزارهای تخمین و محاسبه پارامترهای دوربین مداربسته، با کاهش فاصله هدف تا دوربین مدار بسته بسرعت میزان PPF افزایش می یابد. مثلا در تصویر زیر می بینید که بسرعت میزان PPF به مقادیری معادل 100، 200 و حتی 300 می رسد.

میزان PPF PPM دوربین مداربسته

بر همین اساس در تصویر زیر می بینید که با افزایش عرض میدان دید هم مقدار PPF افزایش می یابد. با کشیدن نقاط تعریف کننده عرض میدان دید و بازتر شدن میدان دید مقدار PPF کاهش می یابد. در کادر قرمز رنگ بالا مقادیر را مشاهده می نمایید.

میزان PPF PPM دوربین مداربسته

PPF بر روی دوربین مدار بسته چشم ماهی

در آخر باید دقت داشته باشید که در استفاده از دوربینهای مدار بسته چشم ماهی و پانورامیک، میزان PPF بشدت افت خواهد کرد و بسیار سریعتر از دوربینهای مدار بسته عادی با افزایش فاصله PPF بشدت در آنها کاهش می یابد.

برای مثال تصور کنید از دو دوربین مداربسته 5 مگاپیکسلی استفاده می شود که یکی از آنها دوربین مدار بسته چشم ماهی با میدان دید 360 درجه و دیگری دارای میدان دید تقریبا 60 درجه است. تصور کنید شما قرار است تصویر یک راهرو را در فاصله 20 فوتی (6 متری) از دوربین مدار بسته داشته باشید.

  • با یک دوربین مداربسته پانورامیک 5 مگاپیکسلی در فاصله 20 فوتی (6 متری) از دوربین مدار بسته، میزان PPF برابر 21 است.
  • با یک دوربین مدار بسته عادی 5 مگاپیکسلی با لنز 60 درجه در فاصله 20 فوتی (6 متری) از دوربین مداربسته مقدار PPF برابر 130 است.

تفاوت این مقادیر بسیار زیاد است. یک دوربین مدار بسته پانورامیک می تواند در همه جهات به فاصله 20 فوتی نظارت داشته باشد اما بر عکس لنزهای رایج در فاصله بیشتر کیفیت تصاویر بالاتری را در میدان دید محدودتر ارائه می دهند.

در روزهای آتی با ادامه مقالات سی سی تی وی آنلاین همراه ما باشید.

1.       http://webdesigning.bestblog.ir/post/56

2.       http://seowebdesigning.bestblog.ir/post/57

3.       http://seokav1.bestblog.ir/post/64

http://seowebkar.bestblog.ir/post/73



ن : احمد
ت : سه شنبه 16 آذر 1400

تقریبا تمام کدکهای دوربین مدار بسته برای پشتیبانی از یک رزولوشن ثابت برنامه نویسی شده اند. برای مثال تغییر جریان تصویر از رزولوشن 2 مگاپیکسل به یک جریان 1 مگاپیکسلی توسط کدکهای MJPEG یا H.264 نیاز دارد تا یا یک جریان تصویری جدید بطور کامل انکد شود یا مجددا روی جریان 2 مگاپیکسلی برای تبدیل به 1 مگاپیکسل پردازشی مجدد انجام شود.البته در بعضی موارد شما می توانید رزولوشن جریان تصویری را بدون ایجاد یک جریان تصویری جدید تغییر دهید. برای نمونه وقتی شما تصویری را با استفاده از ارتباطی با پهنای باند کم ارسال می کنید یا می خواهید حجم حافظه ذخیره سازی را برای تصاویر ویدئویی طولانی مدت کاهش دهید که این راهکار را پیش می گیرید.

یک دسته از کدکها به نام کدکهای توسعه پذیر می توانند این پروسه را بصورت خودکار بدون نیاز به درخواست برای جریان تصویری جدید یا بدون پردازش مجدد جریان تصویری فعلی انجام دهند. یک کدک توسعه پذیر می تواند میزان فریم تصویر یا میزان رزولوشنی را که جریان جدید نیاز دارد تعیین نماید. اینکار امکان تصحیح و کاهش میزان فریمهای تصویر یا رزولوشن را در طول زمان بصورت دینامیکی و پویا بر اساس نسبت رزولوشن به سرعت ضبط فریمهای تصویر برای تصاویر موبایل یا ریموت تغییر دهد.

دو دسته معروف از کدکهای توسعه پذیر برای دوربینهای مداربسته وجود دارند:

  • SVC کدک H.264 ایست که قابل توسعه و تغییر است . جنبه مثبت این است که می تواند توسعه پذیری را با مزیت صرفه جویی پهنای باند کدک H.264 ترکیب نماید. متاسفانه شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته بسیار معدودی از آن پشتیبانی می کنند. اغلب هم از این قابلیت در حالت چند جریانه بودن دوربین مدار بسته که نیاز است جریانهای مختلفی همزمان در اختیار دستگاههایی با رزولوشن یا فریم متفاوت قرار گیرد، بهره می برند.
  • JPEG2000 هم اساسا بر مبنای MJPEG بعنوان کدکی توسعه پذیر ساخته شده است. کدکی که شرکت اویجیلون معمولا از آن استفاده می کرد اما در دوربینهای مدار بسته جدیدش دیگر خبری از این کدک نیست. جنبه منفی بزرگ کدک JPEG2000 هم چیزی است که ایراد اصلی MJPEG بود و آنهم مصرف بسیار بالای پهنای باند و حافظه ذخیره سازی در مقایسه با کدک H.264 است و تنها قابلیت تغییر کمی دارد.

توسعه SVC بسیار کند پیش رفته است و سازگاریهای کمی هم  نسبت به کدکهای دیگر در دوربینهای مدار بسته برای این سالها داشته است. با توجه به مزیتی که میزان bitrate کدکهای هوشمند H.264 داشتند (که نیازی هم به تغییرات روی VMS ها ندارد) و پس از آن H.265 هم در اولویت است، عملا SVC کمتر ممکن است به عنوان اصلی ترین کدک تصویری در دوربینهای مداربسته شناخته شود.

ظهور کدک H.265 اما با محدودیت

کدک H.265 در سالهای اخیر به عنوان بزرگترین کدک بعدی مورد استفاده بجای کدکهای H.264 شناخته می شود و میزان نرخ انقال بیتها را 50 درصد دیگر کاهش می دهد. اما نکاتی وجود دارد که جلوی همه گیر شدن آنرا کمی می گیرد :

  • میزان جذب مشتری : با توجه به اینکه با تغییر کدکها و زیرساختها از MJPEG به H.264، میزان زیادی در نرخ جابجایی بیتها صرفه جویی می شود که اغلب بین 50 تا 70 درصد و گاهی بیشتر است اما کدک H.265 در بررسیهای عملی چیزی در حدود 15 تا 30 درصد نسبت به کدک H.264 صرفه جویی بیشتر دارد که این تغییر عمیقی به حساب نمی آید. بنابراین  با توجه به این موضوع و افزایش سریع سایز داده ها و کاهش هزینه هارددیسکها، منافع استفاده از کدکهای H.265 خیلی هم کاربر را مثل سابق تحت تاثیر قرار نمی دهد.
  • نیاز به توسعه تجهیزات : دومین مورد این است که بر روی VMS ها باید امکان دیکد کردن کدک H.265 بدون هزینه اضافی ممکن شود تا منافع محدودی که با استفاده از دوربینهای مداربسته محدود با این کدک بدست می آید با صرفه جویی حافظه و پهنای باند برای کاربر جذابتر شود.
  • تا سال 2018 خبری از پشتیبانی ONVIF نیست! : آخر اینکه حرکت به سمت دوربینهای مدار بسته H.265 به این معناست که پروفایل ONVIF را حداقل تا سال 2018 که زمان تکمیل پروفایل بعدیست کنار بگذارید! شرکتهای سازنده دوربین مدار بسته هم احتمالا از نسخه 2.4 برای پشتیبانی H.265 در ONVIF استفاده می کنند اما تا زمان تکمیل و انتشار این نسخه نمی تواند درباره آن اظهار نظر کرد.

انتظار می رود کدک H.265 همچنان تا رسیدن به بلوغ کامل توسعه یابد اما این دلایل دست به دست هم می دهند تا آنرا برای حداقل 12 تا 18 ماه آینده محبوب ترین کدک تصویری دوربینهای مداربسته نبینیم.

کدکهای آینده

درحالی که کدکهای جایگزین بسیاری یا از رده خارج شدند یا شکست خورده اند بعید است که کدک استاندارد دیگری بتواند بطور گسترده نظر کاربران سیستمهای نظارت تصویری را بدست آورد.

برای مثال بعضی توسعه دهندگان نرم افزاری ادعا می کنند که نسبت به کدکهای پیشین یا حال حاضر، Digital Barriers TVI یا EdgeVisصرفه جویی عظیمی در پهنای باند بدست می آید. اما این کدکها باید بتوانند هم نظر تولیدکنندگان دوربین مداربسته و هم توسعه دهندگان VMS ها را برای استفاده از آن در محصولاتشان جلب کنند. بعلاوه با توجه به کاهش زیاد میزان انتقال بیتها توسط کدکهای هوشمند که با اغلب رکوردرها و VMS های H.264 سازگاردند، سرمایه گذاری در توسعه کدکهای جدید در کنار کدکهای رایج بعید بنظر می رسد.

برخی هم امکان حضور کدکهای VP8 و VP9 گوگل را در سیستمهای نظارت تصویری خصوصا بعنوان جایگزینی رایگان (حق امتیاز آزاد) برای H.265 ممکن می دانند(بمحض ظهورش باعث کاهش هزینه حق تصاحب H.265 شد). این کدکها در بین شرکتهای سازنده سیستمهای نظارت تصویری محبوبیت کم یا حتی فاقد محبوبیت هستند و هیچ چیپستی هم در دنیای دوربینهای مداربسته برای سازگاری با آنها اقدامی نکرده است و عملا جذابیتی ندارد.

کدام کدک تصویری را برای دوربینهای مدار بسته انتخاب کنیم؟

برای سال 2016 که گذشت و سال 2017 که در ابتدای آن هستیم، بهترین ترکیب کدک برای استفاده عموم اغلب H.264 و کدکهای هوشمند بر مبنای آن است. زیرا کدکهای هوشمند بطرز چشم گیری قابلیتهای H.264 را با کمترین معایب ممکن افزایش داده اند. کدک H.265 هم می تواند جزو گزینه های بعدی باشد اما درصورتی منطقی است که محدودیتهای متعدد آنرا سبک سنگین کرده باشید. MJPEG هم هنوز بطور محدود و ناچیز استفاده می شود که هنوز نمی دانیم چرا برخی از آن دل نمی کنند.

1.      https://seokar9.blogsky.com/1400/05/23/post-171/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%85-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa

2.       http://seowebkar.bestblog.ir/post/68

3.       http://seosaz.bestblog.ir/post/56

4.       http://seoweb55.bestblog.ir/post/50



ن : احمد
ت : سه شنبه 16 آذر 1400

شرکت Canon بتازگی از سنسور تصویربرداری CMOS با رزولوشن 250 مگاپیکسل در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرده است. این سنسور جدید بگفته مسئولان شرکت کانن قرار است برای استفاده در مقاصد امنیتی نظارتی در دوربینهای مدار بسته مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله نگاهی به مشخصات این سنسور تصویربرداری 250 مگاپیکسلی می اندازیم و سپس از عملی بودن این ایده صحبت خواهیم کرد. با سی سی تی وی آنلاین همراه شوید.

سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن

در ابتدا نگاهی به مشخصات اصلی این سنسور کانن می اندازیم :

  • سنسوری با تکنولوژی CMOS
  • ابعاد APS-H یعنی چیزی بین سنسور APS-C و یک سنسور 35 میلیمتری Full-frame
  • دارای نرخ ضبط فریم پایین (زیر 5 فریم در ثانیه) و نیاز به پهنای باند 1.75 گیگابایت در ثانیه(1.25 میلیارد پیکسل در ثانیه)
  • رزولوشن کلی 19580*12600 پیکسل
  • تولید با هدف استفاده در کاربردهای نظارت تصویری و دوربین مداربسته، نیازهای دولتی/صنعتی
  • توانایی خواندن نوشته های روی بدنه هواپیما در فاصله 18 کیلومتری از بیننده!

هنوز هیچ اطلاعاتی از زمان فروش یا قیمت این محصول منتشر نشده است و هنوز مشخص نیست قابلیتهای WDR یا کار در نور کم برای این سنسور دوربین مدار بسته در نظر گرفته شده یا خیر.

سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن

به نام کانن به کام اکسیز

شاید این محصول از نظر تکنولوژی بنام شرکت کانن و از نظر فروش و محصول به نام شرکت اکسیز تمام شود. این باعث می شود اکسیز بتواند به ادعاهای تاریخی خودش ادامه داده و اینبار با نام سازنده اولین دوربین مداربسته چند صد مگاپیکسلی سعی نماید در صدر اخبار قرار گیرد. این موضوع می تواند شرکت اکسیز را در کسب مجدد بازار گذشته خود یاری نماید.

چالشهای تکنیکی

تولید یک سنسور تصویربرداری با رزولوشن بسیار بالا برای خودش چالشهای بسیاری خواهد داشت. قطعا قابلیتهایی مثل کار در نور کم محدود شده و جدا از اینکه اصلا بشود کدکی برایش استفاده کرد یا نه، هزینه های ذخیره سازی و تامین پهنای باند بالا خواهد بود.

یکپارچگی و همخوانی با VMS هم کار را پیچیده تر می کند. نمونه اش دو شرکت اویجیلون و Logipix که هردو محصولاتی این چنینی تولید می کنند و تنها VMS های اختصاصی دارند.

البته اکسیز می تواند از این مورد بعنوان زمینه های بازارسازی آینده پلتفرم اختصاصی VMS اختصاصیش(در آینده) استفاده نماید.

سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن
سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن<

Avigilon و تاثیرات سنسور 250 مگاپیکسلی

وجود یک دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی به نام اکسیز می تواند جایگاه دوربین مدار بسته اویجیلون 7K را که دوربین مداربسته ای 30 مگاپیکسلی است را متزلزل نماید. ضمن اینکه جایگاه اولی اویجیلون در تکنولوژی و تولید دوربینهای مداربسته با رزولوشن بالا را نیز تغییر می دهد.

تاثیرات بر روی بازار دوربینهای مداربسته

دوربین مدار بسته سوپر رزولوشن همچنان در بخش خاص از بازار باقی می ماند و دوربینهای مداربسته با رزولوشنهای پایینتر در مقایسه مثلا دوربینهای مداربسته 4K هم از بخش اصلی بازار خارج می شوند. کاربردهای عملی دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی قطعا محدود باقی می ماند و تنها بصورت محدود در محلهای خاص مثل امنیت پرواز و فرودگاهها، مناطق امنیتی مرزی یا استادیومها کاربرد خواهد داشت. البته این را هم باید دقت کرد که در این موارد هم بودجه ها بسیار محدود هستند. بنابراین بنظر نمی آید این حرکت کانن و اکسیز به بازار دوربینهای مدار بسته تکانی بدهد ولی می تواند به حفظ جایگاه آنها در بین یکه تازان تکنولوژی دوربین مدار بسته کمک نماید.

1.      https://seoweb5.blogsky.com/1400/05/23/post-172/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87

2.      https://seowebdesigner2.blogsky.com/1400/05/23/post-172/%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-Defog-%d9%85%d9%87-%d8%b2%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87

3.      https://seowebmaster5.blogsky.com/1400/05/23/post-170/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-smart-ir-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87

https://seo-webmaster.blogsky.com/1400/05/23/post-155/%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-ANR-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87



ن : احمد
ت : سه شنبه 16 آذر 1400


HDMI_کابل,نمایش تصویر,تجهیزات جانبی,تصویری از یک رابط HDMI

HDMI مخفف اصطلاح High-Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه ایه کیفیت بالاست. این رابط به نوعی یک رابط نسل جدید ویدئویی-صوتی محسوب میشوند که استفاده از آن در تجهیزات صوتی و تصویری به شدت رایج شده است.
این رابطه دارای دو خصوصیت مثبت نسبت به رابط ویدئویی VGA است. اولین مزیت آن کیفیت انتقال بالاتر تصویری در رابط های نسل جدید HDMI و دومین آن امکان انتقال صدا از طریق همین کابل با کیفیتی مطلوب است.
کابلهای HDMI معمولا دارای محدودیت طول هستند و استفاده از آنها تا طول 5متر بسیار رایج است گرچه این کابلهای با طول تا 20متر نیز تولید می شوند.
رابطهای HDMI دارای چندین ورژن متفاوت هستند. رزولوشن قابل انتقال تصویر در ورژن 1 آن برابر 1920×1200 و در ورژن 2 ان برابر 4096×2160 می باشد. در دستگاه های DVR و NVR معمولا از نسل اول رابط های HDMI استفاده می شود.


ن : احمد
ت : يکشنبه 4 مهر 1400

دلیل ضبط نکردن دوربین مدار بسته
دلیل ضبط نکردن دوربین مدار بسته

شاید تا کنون به مشکل عدم ضبط تصاویر در دستگاه های ضبط

دوربین مدار بسته بر خورد کرده باشید، در این مقاله که در شرکت

ایران حافظ مورد تالیف قرار گرفته به علل آن می پردازیم:

امکانات ضبطی که در همه دستگاه های ضبط مدار بسته قرار دارد

عبارتند از:

ضبط بر اساس تشخیص حرکت
ضبط بر اساس زمان و تاریخ
ضبط به صورت تمام وقت

همه دستگاه های ضبط مدار بسته چه DVR و یا NVR این

امکانات را دارند. اما در دستگاه های پیشرفته و جدید امکان

استفاده از این قابلیت ها به صورت تلفیقی هم امکان پذیر

است. به طوری که به عنوان مثال می خواهیم روزهای

دوشنبه بصورت تمام وقت عمل ضبط انجام گیرد ولی روزهای

تعطیل و جمعه هم ضبطی انجام نشود. و حالا علت ضبط

نکردن دستگاه های مدار بسته می تواند ناشی از اعمال

تنظیمات نادرست برای این گزینه ها باشد.

موضوع مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشیم آن است

که در همه دستگاه ها گزینه ای بنام Overwite در بخش

تنظیمات هارد دیسک دستگاه وجود دارد که توجه داشته

باشید اگر این گزینه غیر فعال باشد دستگاه به محض پر

شدن هارد دیسک خود، دیگر عمل ضبط را انجام نمی دهد

و اگر این گزینه را فعال کنید بعد از پر شدن فضای دیسک

دستگاه شروع به پاک کردن قدیمی ترین ضبط خود کرده

و رویدادهای جدید را روی هارد دیسک ذخیره و ضبط میکند.

1.      امنیت دیتا سنترها

2.      دوربین مدار بسته پانوراما

3.      دوربین مداربسته استارلایت

4.      کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته

5.      AWB در دوربین مدار بسته

EOC در دوربین مدار بسته


ن : احمد
ت : يکشنبه 4 مهر 1400


رابط_VGA,نمایش تصویر,تصویری از یک رابطه VGA متداول
عبارت VGA مخفف اصطلاح Video Graphics Array به معنای آرایه گرافیک ویدئو است. این اصلاح معنای متفاوتی را در برخواهد داشت که ممکن است در هر زمان در جای خود به طور متفاوت استفاده گردد.
در سیستم های مداربسته استفاده از اصطلاح VGA معمولا در یکی از دو کاربرد زیر استفاده می شود:
  • کانکتور VGA: یک کانکتور ویدئویی است که بیشتر افراد به واسطه استفاده از آن در مانیتورها با آن اشنایی دارند. بالاترین رزولوشن قابل انتقال از طریق این کابل های رزولوشن 2048×1536 است. در واقع استاندارد خاصی برای کیفیت کابل مورد نیاز برای هر رزولوشن وجود ندارد ولی برای گرفتن رزولوشن های بالاتر بهتر است از کابلهای با طول کم و کیفیت بالاتر استفاده کنید.
  • رزولوشن VGA: گرچه این اصطلاح به صورت علمی نمیتواند بازه ای از رزولوشن را برای شما مشخص کند اما در صورتی که به این واژه در قسمت مربوط به کیفیت یک دوربین برخوردید احتمالا به معنای روزولوشن 640×480 است. این اصطلاح معمولا برای دوربین های شبکه با کیفیت پایین مورد استفاده قرار میگیرد. چنین رزولوشنی برای یک دوربین شبکه از دوربین های 700تیوی لاین نیز کمتر است و رزولوشن مطلوبی محسوب نمی شود.

ن : احمد
ت : يکشنبه 4 مهر 1400

دوربین مدار بسته فروشگاه
دوربین مدار بسته فروشگاه

ایمنی و امنیت دو مقوله اساسی و جدا نشدنی در کسب و کارهای خرده فروشی و فروشگاه ها به شمار می آیند و این دو عامل سبب موفقیت این حرفه خواهند شد. سرقت، دله دزدی (دزدی وسایل کوچک) و کارمندان متقلب تهدیدهای متداول در این حوزه هستند که صاحبان کسب و کار باید از این تهدیدها آگاه بوده و با هوشیاری بتوانند با موفقیت به کسب و کار خود ادامه دهند. دوربین های امنیتی فروشگاه نه تنها وظیفه محافظت از کالاها، نظارت بر کارمندان و جلوگیری از آسیب رسیدن به مشتریان را بر عهده دارند، بلکه می توانند سبب صرفه جویی هزینه های شما نیز شوند.

یک مجرم می تواند خدشه بر کسب و کار شما وارد نماید و شما بدون داشتن دوربین های امنیتی مناسب و کارا قادر به جمع آوری اسناد و مدارک مهم و ادله پسند نخواهید بود و در دادگاه دست خالی خواهید شد! بدون داشتن ادله و مدارک در دادگاه هیچ مجرمی محکوم نمی شود و بدین ترتیب مجرم علاوه بر خوردن دارایی شما، آب خنکی نیز خواهد نوشید و اموال شما بازیابی نمی گردد چرا که نتوانسته اید تصاویر مناسب توسط دوربین ها را به دادگاه ارائه نمایید.

قبل از انتخاب سامانه دوربین های مدار بسته نیاز است با مباحث و مطالب جدیدی آشنا گردید و ملاحظاتی را در این باره در نظر بگیرید.

دوربین های مدار بسته داخل فروشگاه

طیف گسترده ای از مخاطرات و تهدیدها در فروشگاه ها و خرده فروشی ها وجود دارد که که بیشتر این تهدید ها معطوف به داخل ساختمان می شود. امن سازی یک فروشگاه منوط به قرار گیری دوربین های امنیتی در مکان های مناسب و استراتژیک است. دوربین های امنیتی تنوع فراوانی از نظر اندازه، طرح و کاربرد دارند. بر اساس تنظیمات و ویژگی های داخلی دوربین، برخی از دوربین ها کاراتر و بهینه تر از بقیه دوربین ها عمل می نمایند.

به طور مثال دوربین های نصب شده در پارکینگ ها هدف اولیه مجرمان و خرابکاران به شمار می آید و مجرمان به راحتی می توانند به این دوربین ها آسیب وارد کرده و خرابکاری نمایند. اگر در نصب دوربین در پارکینگ غفلت نمایید و یا دوربین مناسب برای این منطقه انتخاب نکنید، مشتریان شما را طرد خواهند کرد و سراغ فروشگاه دیگر می روند، این امر هزینه ای را بر شما تحمیل خواهد کرد.

چرا که یک مشتری وفادار خود را از دست داده اید. یک بخش از فرایند انتخاب دوربین های امنیتی فروشگاه شما، شامل مشخص کردن نوع دوربین های نظارت تصویری است که فروشگاه به آن نیاز دارد. شما در هنگام انتخاب دوربین های امنیتی فروشگاه خود نیاز است نکات مربوطه را مد نظر قرار دهید، با وجود دوربین های مدار بسته مناسب، بدون توجه به حضور فیزیکی شما در محل کار، آرامش را تجربه خواهید کرد و این بدان معناست که در تمام شبانه روز و هفت روز هفته نگران حضور خود در محل کار نخواهید بود.

دوربین های امنیتی خارج فروشگاه

یکی از چالش های دوربین های امنیتی از گذشته تاکنون نظارت بر مناطق بیرونی مانند پارکینگ ها بوده است. اولین چالش به دلیل تصویر برداری لین دوربین ها از یک محدوده وسیع در طول روز و شب بوده است. دوربین های امنیتی فروشگاه ها در محدوده بیرون ساختمان باید بتوانند در جهت افقی و عمودی چرخیده و تنظیم شوند تا بهترین تصویر و زاویه دید را برای ذینفعان فراهم نمایند و از سویی دیگر کمترین نقطه کور را داشته باشند.

چالش دوم برای دوربین های بیرونی، تصویر برداری در طول روز است که این امر به نوبه خود مشکلات یکتا و منحصر به فردی را ایجاد می نماید. دوربین های مدار بسته امنیتی که در محیط های بیرون یک فروشگاه نصب می شوند باید در نور کم و یا شب، تصویری با کیفیت بالا فراهم نمایند و آن را ذخیره کنند.این امر به شما این امکان را میدهد که هرگونه فعالیت مشکوک را در قسمت بیرونی فروشگاه به راحتی شناسایی کنید.

دوربین های امنیتی داخل فروشگاه

شناسایی نوع چیدمان فروشگاه می تواند در محل قرار گیری دوربین ها به شما کمک کند. از آنجا که بیشتر فرآیند کسب و کار داخل فروشگاه انجام می شود، نصب دوربین ها در داخل فروشگاه بسیار مهم و حیاتی است. در داخل فروشگاه مشتریانی خواهید داشت که از راهرو ها عبور می کنند و کارمندانی که وظایف روزانه خود را انجام می دهند.

مجموعه ای از دستورالعمل ها و قوانین وجود دارد که در نصب دوربین ها به شما کمک می نماید و این قوانین و دستورالعمل ها مورد توافق اکثر کارشناسان امنیتی است. داخل فروشگاه مانند بیرون فروشگاه برایتان مهم است و می خواهید هیچ نقطه کوری نداشته باشید. باید برای داخل فروشگاه نیز سامانه امنیتی مناسب انتخاب نمایید.

نقاط کور پناهگاه کارمندان متخلف و سرکش است! چرا که پرسنل این نقاط را شناسایی کرده و در زمان های مختلف برای سر باز زدن از کار به آنجا پناه می برند و این امر سبب کاهش تسلط شما بر محیط کسب و کارتان خواهد شد. نصب دوربین در مکان های صندوق پرداخت، مکان های عبور و مرور کارکنان، راهروها بسیار مهم و ضروری است. مدل های متنوعی از دوربین ها در این محیط ها استفاده می شود تا سامانه نظارت تصویری به کارا ترین شکل فعالیت نماید.

مزیت دوربین های امنیتی برای فروشگاه ها

توسعه و پیشرفت مدام صنعت نظارت تصویری سبب شده است که این صنعت کاملا متحول شود. در گذشته کاربرد دوربین های مدار بسته فقط برای اهداف امنیتی در نظر گرفته می شد. این مطلب بدان معناست که در آن زمان دوربین ها فقط وقایع صحنه و منظره مقابل خود را ذخیره می نمودند و کاربران در صورت نیز اقدام به بازبینی تصاویر ذخیره شده می کردند.

هنگامی که یک فرد نظاره گر تصاویر دوربین های مدار بسته بود و جرمی اتفاق می افتاد روش فعالی برای اقدام متقابل وجود نداشت. کیفیت تصاویر دوربین های مدار بسته در سامانه های نظارت تصویری قدیمی نیز محدودیت های خاص خود را داشت. به طور مثال مشاهده تصاویر دوربین های تک رنگ و یا سیاه و سفید، سبب می شد که تشخیص رنگ لباس و شناسایی افراد مختل شود.

خوشبختانه امروزه وجود دوربین های امنیتی مدرن و نوآورانه در فروشگاه ها راهکارهای خلاقانه ای را برای برطرف سازی چالش های سیستم های قدیمی فراهم نموده است.

بازدارندگی ار وقوع جرایم

وجود دوربین های امنیتی می تواند به خودی خود از وقوع جرم جلوگیری نماید. هیچ مجرمی نمی خواهد از فعالیت های مجرمانه خود رد پایی بگذارد و همچنین مجرمان علاقه ای به ذخیره شدن تصاویر بزهکاری خود ندارند. دوربین های امنیتی فروشگاه می توانند مدارک و تصاویری را ذخیره نمایند که علاوه بر شناسایی مجرمان سبب برگشت دادن اموال مسروقه می شود.

یک مجرم ابتدا کل محدوده را بررسی می نماید و برای شروع فعالیت بزهکارانه خود، آسیب پذیر ترین نقطه را انتخاب می کند. این مکان ها معمولا فاقد دوربین های نظارت تصویری هستند. با استفاده از دوربین های امنیتی فروشگاه ها، مجرمان تشخیص می دهند که شما به امنیت ارزش قائل شده اید و کسب و کار خود را ایمن نموده اید بنابراین آن ها با رویت دوربین ها تصمیم می گیرند که از محل دور شوند.

کاهش سرقت توسط کارکنان

گاهی بزرگترین تهدید در فروشگاه ها توسط کارکنان و افراد خودی صورت می گیرد. کارمندان به مناطق حساس، کالاها و پول دسترسی دارند. این امر سبب می شود که یک نفر از کارمندان برخی از فرصت ها را مغتنم شمرده و از کسب و کار شما دزدی کند و آسیب های متعددی را به حرفه تان وارد سازد و شما نتوانید این کارمند را شناسایی کنید.

برخی از کارمندان ممکن است وظایف شغلی محوله خود را نادیده بگیرند و از این روش به شما لطمه وارد نماید که این روش نیز به نوعی دزدی و سرقت از شما به حساب می آید. نصب دوربین های امنیتی فروشگاه سبب می شود که کارمندان با شما صادق بوده و برای انجام وظایف محوله پاسخگو باشند.

بهبود بهره وری

بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ در دنیا شروع به استفاده از سامانه های نظارت تصویری نموده اند تا به کمک آن، کارایی سیستم را تجزیه و تحلیل کرده و روش های متعددی را برای بهبود فرایند کاری خود شناسایی نمایند. این کار به روش های متعددی صورت می پذیرد.

به طور مثال شناسایی نقاطی که مشتریان بیشتر ار آنجا تردد می نمایند و مکان هایی که تجمع افراد در آن بیشتر به چشم می خورد می تواند در استراتژی چیدمان قفسات نقش کلیدی ایفا نماید و یا در صورتیکه شما خواهان بازاریابی و معرفی محصول جدید خود هستید، این نقاط استراتژیک برایتان بسیار حائز اهمیت است. می توانید با بررسی تصاویر دوربین های امنیتی فروشگاه، وظایف کارکنان در ساعات مختلف شبانه روز را تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید همه به وظایف خود عمل می نمایند.

  1. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  2. دوربین هایک ویژن
  3. هایک ویژن تهران
  4. دوربین مداربسته هایک ویژن
  5. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته هایک ویژن
  7. شرکت هایک ویژن
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته هایک ویژن
  11. شرکت هایک ویژن
دوربین مداربسته هایک ویژن


ن : احمد
ت : دوشنبه 8 شهريور 1400
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]