می خواهید استعدادهای پنهان خودتان را شکوفا کنید و درنتیجه توانمندی های خودتان را افزایش دهید؛ نخست باید تغییری سازنده را در اندیشه هایتان به وجود آورید..

۱. خودتان را فقط به انجام دادن کارهایی محدود نکنید که درگذشته انجامشان داده اید؛ بکوشید انجام دادن کارهایی را شروع کنید که می توانید یا بهتر است آن ها را انجام دهید.

نخستین گام به سوی موفقیت این است: بکوشید هرچه بیشتر در انجام دادن همان کاری مهارت یابید که می دانید آن را چگونه انجام دهید. هرچه بیشتر بکوشید همان کاری را انجام دهید که در انجام دادن آن مهارت دارید؛ بیشتر و بیشتر به کارهایی ارزشمند پی می برید که می توانید آن ها را انجام دهید. وقتی چنین اتفاقی می افتد؛ شما می توانید دراین باره تصمیم گیری کنید. آیا به انجام دادن همان کاری ادامه می دهید که همیشه انجامش داده اید یا می کوشید پرشی انجام دهید و کارهای جدید را بیازمایید؟ انجام دادن کارهایی جدید به نوآوری و کشف هایی جدید منجر می شود. در میان این اکتشافات به کارهایی پی می برید که بهتر است آن ها را طبق برنامه ای منظم انجام دهید؛ به رشد کردن و شکوفاسازی هرچه بیشتر توانایی های واقعی و راستین تان ادامه خواهید داد. اگر این کارها را انجام ندهید؛ پس همچنان درجا می زنید و ثابت باقی می مانید.

۲. خودتان را فقط به انجام دادن وظایفتان محدود نکنید؛ بکوشید از انجام دادن وظایفتان فراتر روید.

بسیاری از ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به سادگی برای به موقع حاضر شدن انسان ها در محیط کارشان، بی توجه به میزان همکاری آنان، به آنان حقوق و پاداش پرداخت می شود. درست به همین دلیل، بسیاری از انسان ها فکر می کنند، فقط با انجام دادن وظایفشان، عملکردی خوب و مؤثر دارند.

چنین شیوه ای به شکوفاسازی توانایی های پنهان انسان ها یا گسترش یافتن توانمندی آنان نمی انجامد. هر انسانی برای این منظور باید بسیار فراتر از وظایفش عمل کند.

جک ولش، مدیرعامل پیشین شرکت جنرال الکتریک، می گوید که باید در نقطه ی اوج قرار بگیریم. اگر می خواهید خودتان را متمایز کنید، در کانون توجه و تمرکز قرار بگیرید و ازنظر شغلی پیشرفت کنید؛ باید کارهایی را فراتر از وظایفتان انجام دهید و به انسانی بهتر و شایسته تر از حد معمول و انتظار دیگران تبدیل شوید. شما باید در کل از سطح معمول فراتر روید. برای این منظور باید بیش ازآنچه دیگران از شما تقاضا می کنند، خودتان از خودتان تقاضا کنید؛ بیش ازآنچه دیگران از شما انتظار دارند، خودتان از خودتان انتظار داشته باشید؛ بیش ازآنچه دیگران باورتان دارند، خودتان بکوشید خودتان را باور کنید؛ در مقایسه با آنچه دیگران تصور می کنند باید انجام دهید، کارهایی بیشتر و بهتر را به ثمر برسانید؛ در مقایسه با آنچه دیگران تصور می کنند باید ببخشید، بخشش هایی بیشتر و ارزنده تر را در کارنامه ی زندگی تان ثبت کنید؛ در مقایسه با آنچه دیگران تصور می کنند باید درزمینه ی یاری رساندن به همنوعانتان گام بردارید، تلاش هایی بیشتر را در این زمینه به ثمر برسانید.

انجام دادن کارهایی فراتر از انتظار دیگران، علاوه بر این که شما را از همکارانتان متمایز می کند، مزیت هایی دیگر را نیز برای تان به ارمغان می آورد زیرا سبب می شود شهرتی بی نظیر را به دلیل عملکرد خوب و مؤثرتان به دست آورید. این ویژگی درواقع سبب می شود به متمایز بودن عادت کنید. این تمایزها باگذشت زمان بیشتر و بیشتر می شوند. متمایز بودن مداوم سبب می شود توانایی های وجودتان هر چه بیشتر شکوفا شوند و توانمندی تان هر چه بیشتر افزایش یابد.

۳. کارهای مهم و ارزشمند را فقط به صورت گاه وبی گاه انجام ندهید؛ انجام دادن هرروزه ی این کارها را شروع کنید.

شاید تاکنون این جمله را شنیده باشید: «زندگی همچون یک بوم بزرگ نقاشی است و شما باید، تا می توانید، همه ی رنگ ها را روی آن بپاشید.» من معنی و مفهوم این جمله و روحیه بخشی آن را دوست دارم؛ اما فکر نمی کنم چنین توصیه ای به راستی توصیه ای خوب و مناسب باشد، مگر اینکه خواستار به وجود آوردن آشفتگی و بی نظمی باشید. اندیشه ی بهتر این است که بکوشید از زندگی تان یک شاهکار بیافرینید. در این صورت وقتی می خواهید رنگی را روی بوم نقاشی تان به کار ببرید باید اندیشمندانه عمل کنید، هدفی شفاف را در نظر داشته باشید و رنگتان را آگاهانه و سنجیده انتخاب کنید.


1.       http://etc-electronic.royablog.ir/post/17/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86

2.       http://etc-electronic.royablog.ir/post/15/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF

3.       http://etc-electronic.royablog.ir/post/13/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%8A

4.       http://kvn-electronic.royablog.ir/post/18/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A

5.       http://kvn-electronic.royablog.ir/post/16/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86


ن : احمد
ت : شنبه 2 اسفند 1399

بسیاری از سایت های ایرانی فروش بسیار کمی دارند. این فروش در حدی است که گاه باعث ناامید شدن صاحب سایت و توقف فعالیت می شود. در این مقاله می خواهیم دلایل اصلی و پایه ای فروش کم سایت ها را بررسی کنیم و برای هر مورد راهکار ارائه دهیم .

۱. ترافیک کم و ناکافی

اگر سایت را به فروشگاه فیزیکی تشبیه کنیم، اولین قدم برای موفقیت فروشگاه آن است که افرادی وارد آن شوند. در سایت هم دقیقا همین طور است. یعنی تا زمانی که بازدیدکننده کافی وارد سایت نشود میزان فروش بسیار کم خواهد بود. در حالت ایده ال چیزی حدود ۰.۱ تا ۱ درصد بازدیدکنندگان از سایت شما خرید می کنند. البته این موضوع به نوع محصولات و خدمات، قیمت های آن ها، اعتبار سایت و موارد زیاد دیگری وابسته است. بنابراین اگر روزی فقط ۱۰۰ بازدید کننده دارید خیلی نمی توانید امیدوار باشید در فروش یک محصول ارزان بتوانید به سود برسید.

برای افزایش ترافیک دو راه وجود دارد. ایجاد ترافیک پولی و رایگان . هر روز درباره روش های افزایش ترافیک تحقیق کنید و نکات جدید یاد بگیرید. از تمام رسانه های موجود برای افزایش ترافیک استفاده کنید. مثلا در پروفایل اینستاگرام آدرس سایت خود را قرار دهید. زیر تمام ایمیل هایی که می فرستید امضایی قرار دهید که در آن آدرس سایت شما موجود است. در پروفایل LinkedIn و فیس بوک مطالب جذابی در رابطه با کارتان قرار دهید و از علاقه مندان بخواهید برای خواندن مطلب کامل به سایت مراجعه کنند. شاید یکی از موفق ترین روش ها برای افزایش ترافیک در دنیای امروز بازاریابی محتوا باشد . در این زمینه بیشتر بیاموزید و یا تولید محتوای رایگان و با کیفیت افراد زیادی را به سایت هدایت کنید.

۲. طراحی و ظاهر سایت

گاهی به یک فروشگاه واقعی مراجعه می کنید و حس خوبی نسبت به آن فروشگاه ندارید. با اینکه شاید محصولات خوبی داشته باشد و قیمت هم مناسب باشد ولی بدون توجه به محصولات از آن خارج می شوید. دقیقا همین موضوع درباره سایت ها هم صادق است. گرافیک و ظاهر سایت نقش تعیین کننده ای در میزان فروش سایت دارد. لازم است با اصول اولیه گرافیک سایت آشنا شوید. مثلا بهتر در سایت از رنگ های کمی استفاده کنید . دو یا سه رنگ کافی است. همچنین در انتخاب رنگ ها آزاد نیستید. شما نمی توانید هر رنگ دلخواهی را برای سایت انتخاب کنید. مثلا اگر رنگ های اصلی سایت صورتی، نارنجی و قرمز باشد حس خوبی ایجاد نمی کند. کافی است در گوگل درباره رنگ های هارمونیک یا همنشین جستجو کنید تا به جداول رنگی برسید که می تواند در انتخاب رنگ کمک کند. همچنین رنگ سایت باید تا حد ممکن با موضوع سایت همخوانی داشته باشد. مثلا اگر سایت یک استخر تابستانی نارنجی باشد، مشخص است حس خوبی ایجاد نمی کند چون تداعی کننده حس خنکی و آب نخواهد بود.

البته موضوع فقط رنگ نیست. در انتخاب فونت ها و همچنین المان های گرافیکی سایت هم باید نکاتی رعایت شود. تعداد فونت ها هم بهتر است تا حد ممکن کم باشد. شاید بهترین عدد ۲ باشد. یعنی برای تمام متون سایت از یک فونت و برای عناوین از یک فونت دیگر استفاده کنید. همچنین فونت باید با موضوع سایت همخوانی داشته باشد. اگر بسته بندی سریال های «قهوه تلخ» و «ویلای من» یادتان باشد، فونت قهوه تلخ نستعلیق بود چون داستان به دوران قدیم مربوط بود و فونت ویلای من یک فونت مدرن و فانتزی بود. حال فرض کنید اسم سایت شما «نگرش نو» است. در این صورت باید از یک فونت جدید و فانتزی استفاده کنید. فونتی مانند نستعلیق حس ناهمگونی ایجاد خواهد کرد.

۳. مکالمات سایت

سایت های برتر دنیا بر بهبود همیشگی پیام ها و مکالمات سایت کار می کنند. مثلا بالای صفحه پرداخت سایت چنین جملاتی نوشته می شود: «دیگر چیزی باقی نمانده، شما تا چند دقیقه صاحب محصول … خواهید شد!» یا «ناامید نشوید، فقط ۳ کلیک تا پایان خرید فاصله دارید».

مشکل غیر انگیزشی بودن مکالمات سایت از آنجا ناشی می شود که اغلب پیام ها و جملات توسط برنامه نویسان ساخته می شود و نه بازاریابان اینترنتی. فرض کنید کسی قبل عضو سایت شما شده است و این موضوع را فراموش کرده است. بعد از مدت ها به سایت شما مراجعه می کند و می خواهد یک خرید انجام دهد. وقتی به صفحه ثبت نام می رسد و ایمیل و مشخصات خود را وارد می کند با این پیام مواجه می شود: «متاسفیم! این ایمیل قبلا در سایت به کار رفته است». این جمله یک پیام کاملا درست سیستمی است و می گوید چنین کاربری در دیتابیس سیستم وجود دارد و امکان ثبت نام با این ایمیل وجود ندارد.

چگونه می توان این پیام را بهبود بخشید؟ می توانیم بنویسیم «تبریک می گوییم! شما قبلا در این سایت عضو شده اید» و زیر آن بنویسیم: «اگر رمز را فراموش کرده اید کافی است درخواست کنید تا همین الان برایتان ارسال شود».

در بازاریابی اینترنتی اصطلاحی داریم به نام «موفقیت های کوچک». یک سایت موفق تلاش می کند از هر کار کوچک کاربر قدردانی و تشکر کند و آن را یک موفقیت نشان دهد. این روش باعث می شود کاربر احساس خیلی خوبی نسبت به سایت داشته باشد و با هر قدم کوچکی که برای خرید بر می دارد تشویق می شود قدم های بعدی را بردارد.

۴. متن ضعیف صفحه محصول

اگر توانستید در بازدیدکننده حس خوبی ایجاد کنید، آخرین معیار تعیین کننده در خرید از سایت، توضیحاتی است که در صفحه محصول نوشته اید. یکی از مهم ترین مهارت های صاحب سایت «تبلیغ نویسی در وب» است. باید بتوانید متون تبلیغاتی حرفه ای بنویسید تا کاربر را به خرید هدایت کنید. البته پیش فرض ما آن است که محصولات یا خدمات شما عالی است و مشکل فقط آن است که بازدیدکننده از این موضوع خبر ندارد. فقط چند نکته ساده برای بهبود صفحات محصول بگوییم. متن صفحه محصول را تا حد ممکن طولانی و کامل بنویسید. نگران این موضوع نباشید که شاید بازدیدکننده کل متن را نخواند. اغلب کسانی که محصولی را می خرند تمام صفحه محصول را نمی خوانند، ولی همین که می بینند صفحه محصول بسیار طولانی است راحت تر اعتماد می کنند. چند سطر اول متن و همچنین چند سطر آخر کلیدی ترین مکان ها هستند. مهم ترین مطالب و مزایای محصول را در این قسمت ها بنویسید.

۵. سخت بودن فرایند خرید

در ایران حدود ۹۰ درصد افرادی که محصولی را به سبد خرید اضافه می کنند، قبل از اتمام خرید آن را نیمه کاره رها می کنند. این موضوع دلایل زیادی دارد ولی یکی از دلایل کلیدی سخت بودن فرایند خرید است. بازدیدکننده با زدن دکمه خرید می بیند که باید اطلاعات بسیار زیادی را وارد کند و فرم هایی طولانی را پر کند. همین باعث انصراف او از خرید می شود. یکی از ساده ترین کارها کاهش فیلدهایی است که هنگام خرید باید پر شود. نکته دیگر آن است که فرم را طوری طراحی کنید تا بازدیدکننده از وارد کردن اطلاعات ساده تر شروع کند و سپس اطلاعات سخت تر را وارد کند. آزمایشی که رد سایت مدیر سبز انجام دادیم نشان می دهد حتی اگر شماره موبایل را قبل از ایمیل دریافت کنیم احتمال پر شدن فرم بیشتر می شود چون برای اغلب افراد وارد کردن شماره موبایل بسیار ساده تر از وارد کردن آدرس ایمیلشان است.


1.       http://elektrohikvision.royablog.ir/post/20/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A

2.       http://elektrohikvision.royablog.ir/post/18/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA

ن : احمد
ت : شنبه 2 اسفند 1399
فروش، مهمترین مسئله برای یک استارتاپ است. باید بدانید حتی اگر محصول شما عالی نباشد، فروش یک محصول خوب بهتر از دیرتر فروختن یک محصولِ عالی است. علاوه بر این، به روزسانی یک خط محصول نیز می تواند یک فرصت بزرگ برای مقابله با کسب و کارهای رقبا باشد. همچنین عرضه محصول جدید، فرصت های خوبی برای ایجاد سر و صدا و بیشتر در معرض دید قرارگرفتن در بازار فراهم می کند.

پس اگر شما یک محصول مناسب برای عرضه در بازار دارید، چگونه آن را در بازار ارائه می دهید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن آن را بفروش رسانید؟
در این مقاله شما را با چند استراتژی طراحی شده برای افزایش فروش آشنا می کنیم:

1. با افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید

مهمترین افراد در بازار شما کسانی هستند که با مخاطبان هدفتان به صورت روزانه صحبت می کنند. به عبارت ساده، اگر مشتری هدف شما به آن ها توجه می کند، باید از وجود آن ها به نفع خود استفاده کنید. برای آن ها ایمیل بفرستید، تماس بگیرید، محصولات رایگان عرضه کنید و از همه مهمتر، با آن ها همانند بهترین مشتریان خود رفتار کنید. اشاره یک فرد تأثیرگذار می تواند باعث حرکت رو به جلوی استارت آپ شما شود. برخی از استارتاپ ها مذاکرات موفقیت آمیزی در معاملات بازار با تأثیرگذاران داشته اند؛ مثلاً یک شرکت تولید کننده کفش کتانی در ازای پرداخت کمیسیون، در شبکه های اجتماعی شرکتی که از اعتبار خوبی در بین مشتریان برخوردار بود، معرفی شد و توانست فروش زیادی از این راه حاصل کند. خلاقانه عمل کنید و برای گسترش روابط خود با افراد تأثیرگذار بر مشتریان تان، راه هایی پیدا کنید.

2. بر اهمیت محصولاتتان تاکید کنید.

یک عنصر خاصی از ترس در هر کمپین تبلیغاتی وجود دارد. این ترس ممکن است به شما وانمود کند که به اندازه مدل آگهی جذاب نیستید، مگر اینکه عطر یا ادکلنی را بخرید که آنها استفاده می کنند. یا خانه شما به یک سیستم امنیتی نیاز دارد به دلیل اینکه هر سال مقدار زیادی سرقت از خانه ها در محله شما اتفاق می افتد. امیدوارم شما به اندازه کافی به اخلاقیات پایبند باشید و بدانید که چگونه یک احساس نیاز ایجاد کنید بدون این که مخرب باشید. در راستای ارزشمند نشان دادن محصول عمده فروشان به صورت هفتگی حراج برگزار می کنند که یک حس فوریت در خریدار به وجود بیاورند. طبیعت انسانی به ما می گوید که وقتی چیزی کمتر و یا تنها برای مدت زمان کوتاهی در دسترس است، ما انگیزه بیشتری برای سریع خرید کردن داریم.

3. همهمه (سر و صدا) ایجاد کنید.

در جهان رسانه های اجتماعی، چیزی به عنوان توجه منفی وجود ندارد. هنگامی که مصرف کنندگان بیشتر در مورد برند یا خدمات شما با دوستان خود یا به صورت آنلاین صحبت می کنند، شما تبلیغات رایگان بیشتری بدست می آورید. کسب و کارهای حال حاضر شروع به استفاده از انواع تاکتیک های بازاریابی در اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی کرده اند. شروع به گرفتن عکس از دفتر خود نمایید. آنها را در مجموعه ای قرار دهید و داستان کوتاهی برای آنها تایپ کنید. شاید یکی از شرکای شما در این مورد که چگونه محصول شما ایجاد شده است، داستانی داشته باشد. به او این قدرت را دهید تا داستان خود را به اشتراک بگذارد و شرکت شما را در آن پست تگ کند. هنگامی که همهمه (Buzz) شروع می شود، فراموش نکنید که با آن تعامل داشته باشید و توجه داشته باشید به اینکه چه مطالب منتشر شده ای، بیشتر مورد پسند بوده اند و دنبال شده اند. زمانی که شما موثرترین تاکتیک های مورد علاقه مخاطبان را شناسایی کردید، آنها را با توجهات بیشتری تکرار کنید.

4. احساسات مخاطب را نشانه بگیرید

با توجه به مطالعات انجام شده، تبلیغات احساسی موثرترین نوع هستند. در تبلیغاتی که محرک های منطقی با محرک های عاطفی ترکیب هستند تنها 60% در مقایسه با تبلیغات صرفاً عاطفی موثر هستند، در حالی که تبلیغات منطقی بدترین نوع می باشند. بنابراین، اگر شما تا الان به این موضوع توجه نکرده اید، بهتر است روش تان را عوض کنید.

خلاصه نکات گفته شده :

هنگامی که در حال تدوین کمپین تبلیغاتی شرکت خود هستید، بر لحن احساسی که نقش مهمی در امید و آرزوی مخاطبان شما دارند، توجه ویژه بدهید. اگر شما از حمایت یک تأثیرگذار بهره مند باشید، به مشتریان بیشتری دست خواهید یافت. بر روی پیام خود تمرکز کنید که چرا مشتریان باید هم اکنون به محصولات شما نیازمند باشند؟ با شفاف شدن هدفتان به مشتریانی دست خواهید یافت که برای باز کردن کیف پول خود برای شما عجله خواهند داشت.


1.        https://hamedweb.blogmy.ir/Post/17/Integrate-physical-security-with-ease-of-operation.html

2.        https://hamedweb.blogmy.ir/Post/15/Accepting-the-digital-transformation-in-the-security-industry.html

3.        https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/11/Safety-in-smart-cities.html

4.        https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/18/Security-systems-in-the-retail-industry.html

5.        https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/16/Integrate-physical-security-with-ease-of-operation.html

ن : احمد
ت : شنبه 2 اسفند 1399


معمولاً اکثر مدیران وب سایت ها به هنگام راه اندازی سایت خود بیشتر به آنچه که باید در سایت قرار دهند و چگونه انجام دهند می پردازند. به ندرت پیش می آید که به این فکر کنند که چه کارهایی را نباید انجام دهند.

در مقالات بسیاری راجع به مسائل مربوط به مدیریت صحیح وب سایت و نکاتی که باید هنگام راه اندازی و طراحی آن را در نظر بگیرید و در سایت خود قرار دهید صحبت کردیم. اکنون میخواهیم به عواملی که یک مدیر هنگام مدیریت سایت باید از آن اجتناب کند بپردازیم:


1- گذاشتن عکس در صفحه ی اصلی

در گذشته بسیاری بر این باور بودند که وجود عکس خود در صفحه اصلی یک نوع خوشامدگویی به بازدیدکنندگان بشمار می آید ولی امروزه کارشناسان بر این عقیده هستند که این عکس دلیل حضور بازدیدکنندگان را در سایت شما کم رنگ می کند. انگار که شما با گذاشتن این عکس میخواهید به مخاطبان خود بگویید:”من چقدر در عکس، عالی هستم“. فراموش نکنید، وب سایت شما باید تماماً درباره ی بازدیدکننگان باشد و نه در مورد شما.


2- زیاده رو ی در پخش قطعات دیداری و شنیداری

تجربه من به عنوان یک بازدیدکننده از سایت های مختلف این بود که تصاویر متحرک گیج کننده در صفحه ی اصلی و موسیقی های پرزرق برق و پر سر و صدا

باعث می شد که هرچه سریعتر از اون سایت بیرون بیایم یا سعی در بستن تصاویر و موسیقی داشتم. داشتن یک سایت با فن آوری قوی برای بسیاری از وب سایت ها ضروری است، اما برای حضور تکنولوژی باید دلیلی مهم تر از تحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد. این مورد شامل هر قطعه ی دیدنی و شنیدنی می شود.


3- اطلاعاتی که ممکن است به حریم شخصی افراد و مسایل امنیتی لطمه وارد کند

البته این مساُله تا حد زیادی به ماهیت وب سایت، شغل و کنارآمدن شما با قضایا بستگی دارد. در هر صورت ضروری است، که مطالب وب سایت خود را خوب بررسی کنید، تا اطلاعاتی که به مسایل شخصی و مسایل امنیتی لطمه وارد می کند و همچنین مورد علاقه ی هکرها است در آن موجود نباشد. در ابتدایی ترین مراحل، باید از گذاشتن عکس ها، آدرس های ایمیل و جزییات شخصی کارکنان در وب سایت خودداری کنید.


4- گذاشتن اطلاعاتی در وب سایت که به سود رقبای شما باشد

مسئولین بخش برنامه ریزی اطلاعات یک وب سایت، باید مانند دزدها فکر کنند. به این ترتیب، احتمال این که این افراد، برنامه های اطلاعاتی را طراحی کنند که مورد علاقه ی رقیبان سایت باشد، از یبن می رود. برخی بخش های اطلاعاتی در نوع خود بی ضرر هستند، اما در ترکیب با یکدیگر، می توانند مطالب زیادی را درباره ی فعالیت های شغلی، شرکای استراتژیک، مشتری ها و ساختار درونی سازمان شما آشکار سازند. در این جا هم حضور یک کارشناس بسیار سودمند است.


5- سخنان نامفهوم و کلمات فنی پیچیده

شما وب سایتی را آماده کرده اید تا به مخاطبان و مشتریان خود محصولات یا خدماتی را عرضه کنید. یکی از راه هایی که باعث افزایش تعداد مخاطبان و مشتریان وب سایت می شود سادگی کلام است. وقتی در سایت خود از زبانی فنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده می کنید به طوری که اکثر مردم از درک آنها عاجزند در حقیقت به کار بیهوده ای دست زده اید. در واقع استفاده از کلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسأله با صداقت‏، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیت های شما مغایرت دارد.

6- مطالبی که شغل شما را بهتر از آنچه که هست نشان می دهند

بهتر آن است که برای معرفی محصولات یا خدمات خود فقط واقعیت را بیان کنید و از تعاریف بیش از حد یا انتشار دائم اظهار نظرهای مشتریان، بیشتر به جای اینکه راجع به کسب و کار خود اطلاع رسانی کنید، مشتریان یا مخاطبان را فراری میدهید. تبلیغات در وب سایت یک امر بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است ولی بهتر می شود اگر کنار تبلیغات به جا و به اندازه وب سایت خود را طوری طراحی کنید که امکان مکالمه دو طرفه بین خود و بازدید کنندگان وجود داشته باشد.

7- مکان های گفتگوی بدون نظارت

اگر قصد دارید یک محیط گفتگو ایجاد کنید، از یک ناظر برای پذیرفتن موارد احتمالی استفاده کنید به این ترتیب از هرز نامه ها، درخواست های خلاف عرف، نقض حریم امنیتی و سایر درد سرها دوری می کنید.

9- لینک های به درد نخور و مطالب قدیمی

هیچ چیز به اندازه اطلاعات نامربوط و قدیمی بازدیدکنندگان سایت را گمراه نمی کند. همین اتفاق در مورد لینک هایی صادق است که افراد را به صفحات غلط هدایت می کند. به طور منظم سایت خود را بررسی کرده و لینک های تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی کنید.

1.       http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/15/%D8%B1%D9%88%D8%B4+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AD%D9%84+%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84+%D8%B9%D8%AF%D9%85+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF+%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85+%D8%AF%D8%B1+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C

2.       http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/14/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8+%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87+%D8%B4%D9%85%D8%A7

3.       http://rahband77.avablog.ir/post/17/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8+%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87+%D8%B4%D9%85%D8%A7

4.       http://rahband77.avablog.ir/post/21/%D8%AD%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82%DB%8C+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

ن : احمد
ت : دوشنبه 15 دی 1399

چگونه رپورتاژ آگهی قوی تولید کنیم؟ این شاید سوال خیلی از افرادی باشد که قصد دارند برای سایت خود، کسب و کار و یا سازمان خود رپورتاژ آگهی آماده کنند، در دیگر سایت ها منتشر کنند. امروزه سایت های بسیاری هستند که خدمات نوشتن رپورتاژ آگهی قوی را به شما ارائه می کنند، که شما می توانید به آنها سفارش بدهید و یا اگرقصد دارید خودتان رپورتاژ آگهی بنویسید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مخاطب خود را بشناسید.

قبل از اینکه شروع به تولید رپورتاژ آگهی بگیرید، مخاطبان هدف خود را به خوبی بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. شما زمانی که مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی کرده باشید و رفتار آنها را آنالیز کرده باشید، می توانید بهترین محتوایی که مناسب آنها می باشد را تولید کنید. در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از این متن شما می خواهید به طور غیر مستقیم نیاز مخاطب خود را برطرف کنید. قعا شما قصد معرفی محصول یا خدمات یا کسب و کار خود را دارید که به نحوی یکی از نیازهای مخاطب را برطرف خواهد کرد.

چگونه رپورتاژ آگهی قوی تولید کنیم؟

به همین دلیل برای اثرگذاری بیشتر نیاز مخاطبان را به درستی شناسایی کنید و با استفاده از محتوایی مناسب و با کیفیت رپورتاژ آگهی خود را بنویسید. زمانی که مخاطب بعد از مطالعه محتوا شما این احساس را داشته باشد، که به وسیله عنوانی که در این محتوا معرفی کرده اید، نیاز او برطرف خواهد شد، قطعا تبدیل به مخاطب و مشتری شما خواهد شد. شما باید به این نکته بسیار توجه داشته باشید که مخاطب را به سمت سایت خود یا استفاده از خدمات خود تشویق کنید.

عنوان جذاب

اولین نکته ای که در تولید یک رپورتاژ آگهی می بایست مد نظر قرار بدهید، نوشتن یک تیتر یا عنوان جذاب برای متن خود می باشد. شما برای تولید هر گونه محتوایی و به خصوص محتوای متنی، می بایست وقت کافی را برای نوشتن یک تیتر و عنوان جذاب بگذارید. شما باید تیتر جذابی را انتخاب کنید، که مخاطب وسوسه شود که رپورتاژ آگهی شما را مطالعه کند. این روزها در بین این همه محتواهای متنی که تولید می شود و در سایت های مختلف منتشر می شود، برای اینکه بتوانید نظر مخاطب را به نوشته خود جذب کنید، تنها با عنوان یا تیتر جذاب امکان پذیر است.

برخورد اولیه همه افراد با محتواهایی که تولید می شود، در اولین قدم از طریق تیتر می باشد. خود شما نیز، زمانی که قصد دارید یک محتوا به خصوص محتوای متنی، مقاله، نوشته و یا یادداشت را مطاله کنید، در ابتدا با مطالعه تیتر ها و عناوین به دنبال این مسئله می باشید، که کدام محتوا مناسب شما می باشد. و یا حتی در بسیاری از مواقع این اتفاق پیش می آید که شما با دیدن تیتر مقاله ای علاقه مند به مطالعه آن می شوید. حتی بدون اینکه به دنبال چنین محتوایی باشید.

تبلیغاتی ننویسید.

قطعا هدف شما از رپورتاژ آگهی، تبلیغات کسب و کار و محصولات خود می باشد، ولی به هیچ عنوان نباید به گونه ای رپورتاژ آگهی خود را بنویسید که به طور مستقیم به تبلیغ شما بپردازد. شما باید یک محتوا خلاقانه و جذاب تولید کنید که مخاطب از مطالعه آن لذت ببرد و به طور غیر مستقیم خود را به مشتریان و مخاطبان جدید خود معرفی کنید.

شما می بایست با یک بیان و نثر مناسب کلیه اهدافی که از تولید رپورتاژ آگهی دارید را در قالب یک مقاله مناسب و با کیفیت ارائه بدهید. به خوبی به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما از تولید رپورتاژ آگهی آشنا کردن مخاطبان و مشتریان جدید با خدمات، محصولات و کسب و کار شما می باشد. بنابراین شما قصد جذاب مشتری و مخاطب را دارید و در ادامه کسب سود از طریق این افراد.

در حقیقت رپورتاژ آگهی باید یک متن تبلیغاتی خلاقانه باشد که به طور غیر مستقیم در اختیار مخاطب قرار بگیرد. برای اینکه یک رپورتاژ آگهی قوی و مناسب بنویسید، می بایست نکات نگارشی را نیز رعایت کنید. در هنگام تولید محتوا متنی مانند رپورتاژ آگهی می بایست از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. متن شما باید ساده نوشته شده باشد، تا هر مخاطبی با هر سطح از معلومات و تحصیلات بتواند از خواندن آن منظور شما و هدفی که شما دارید را درک کنید. به هیچ عنوان از کلمات پیچیده و گنگ استفاده نکنید.

چگونه رپورتاژ آگهی قوی تولید کنیم؟

یکی دیگر از نکاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، استفاده درست و به اندازه از کلمه کلیدی مورد نظر شما می باشد. همانگونه که در بالا توضیح دادیم، متن شما باید جذاب و خلاقانه باشد، به همین دلیل باید از کلمات کلیدی خود به اندازه و حتی کمتر از حالت معمول بهره بگیرید.

از لحاظ محتوا، بهتر است که میزان محتوا شما بین 800 تا 1000 کلمه باشد. مخاطبان معمولا به خواندن این مقدار مقاله بیشتر تمایل دارند. بیشتر از این تعداد خسته کننده و کمتر از این مقدار، به درستی نمی تواند شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک کند.

نکته بعدی در رابطه با تولید رپورتاژ آگهی، استفاده از عکس و تصاویر مناسب و با کیفیت می باشد. حتما از تصاویری استاده کنید که با عنوان و موضوع رپورتاژ آگهی شما، ارتباط مستقیم داشته باشد. از لحاظ کیفیت نیز سعی کنید، با کیفیت ترین تصویر ممکن را انتخاب کنید. قطعا هنگامی که مخاطب یک محتوا متنی را مطالعه ی کند، امکان دارد از خواندن مقاله یا محتوا خسته شود، که شما می توانید با استفاده از تعدادی عکس در میان محتوا خود این مشکل را نیز برطرف کنید.

در کل رپورتاژ آگهی سعی کنید 3 لینک با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به سایت و یا صفحه فرود مورد نظر خود بدهید. نکته بعدی رعایت نکات سئو می باشد. قطعا شما زمانی که رپورتاژ آگهی خود را در سایت دیگری منتشر می کنید، قطا آن سایت از رتبه خوبی در گوگل برخوردار است. به همین دلیل شما می بایست نکات مربوط به سئو را به درستی رعایت کنید، تا در جستجو مخاطبان، در صفحه اول گوگل در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

1.      http://webmaster.sitearia.ir/post-326094.html

2.      http://seo-webdesign.rozblog.com/post/32

3.      http://seo55.irancnblog.com/Post/18/Dedicated-site-design-in-Ryan-Company.html

4.      http://seo.chatblog.ir/post/20

5.      https://seokar7.blogsky.com/1399/08/24/post-43/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3

6.      http://seo-webdesign.loxblog.com/post/20/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.htm

7.      https://webkav.persianblog.ir/DvWQoayL7lcpL178rdm9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

8.      http://seowebmaster7.sitearia.ir/post-326488.html

9.      https://seo77.weblog.com.co/Post/9/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.html

10.  http://webkar.famblog.ir/post/27

11.  http://seopardaz.niloblog.com/p/21/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

12.  http://seo55.avablog.ir/post/21/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%A7+%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

http://seo1.blogtez.com/post23.php


ن : احمد
ت : سه شنبه 25 آذر 1399

امروزه یکی از ابزارهای تبلیغاتی که معمولا به دلیل مناسب بودن قیمت برای بیشتر اصناف و همچنین شغل ها به کار برده می شود چاپ بنر می باشد، از این رو بنر برای تبلیغات رستوران ها، مراکز درمانی، بانک و همچنین سازمان های دولتی، فروشگاه ها و البته مراکز خدماتی و کلیه کسب و کارها کاربرد دارد. البته توجه داشته باشید بنرها می توانند برای روادید فرهنگی مانند اطلاعیه های شهرداری، برای عرض تبریک و عرض تسلیت و همچنین روادیدهای بین المللی و دولتی مانند سخنرانی رئيس جمهور مورد استفاد قرار بگیرند.

ویژگی های چاپ بنر

یکی از مهم ترین ویژگی های بنر جنس آن هست. از دیگر ویژگی های چاپ بنر خوب میتوان به نوع دستگاهی که با آن چاپ انجام میشود اشاره کرد که در بهتر شدن بنر تاثیر زیادی دارد. طراحی بنر نیز بسیار مهم است زیرا که طرحی زیبا و مرتبط با موضوع مد نظر باعث بهبود کیفیت بنر تبلیغاتی ما میشود و تاثیر بالایی در تبلیغات محیطی ما دارد.

چاپ بنر

بنر متریالی است که از جنس پلاستیک ساخته می شود و معمولا در فضاهای بیرون نصب می شوند به همین علت نسبت به پلات لمینت و همچنین پوستر در ابعاد بزرگتری مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ بنر در هر طرح و هر سایزی با دستگاه های چاپی انجام می شود که قیمت پایینی دارد و همین امر باعث شده است تا بنر قیمت ارزان تری نسبت به پلات و لمینت داشته باشد

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن     دوربین مداربسته

مشخصات بنر

بنرها همگی یک جنس دارند و در برابر آب و هر گونه تغییرات دمایی مانند گرما و سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. کشور ایران بیشترین متریال و  مواد اولیه چاپ بنر را از کشورهای چین و کره خریداری و وارد می کند که گرماژی این مواد بین 8_13 انس است. نکته ای که در اینجا مهم بوده تفاوتی است که بین بنرهای چینی و کره ای وجود دارد و آن مقاومت و نوع چاپی است که در میان این دو متریال است به طوری که بنرهای کره ای از کیفیت چاپ بهتر و همینطور مقاومت بیشتری برخوردار است و بیان ساده بر روی بافت پارچه بنرهای کره ای رنگ و طرح بهتر چاپ شده و نمای زیباتری دارد.

تبلیغات بنری

چگونگی چاپ بنر

از آنجایی که در بیشتر اوقات بنرها به دور از دسترس مخاطبین نصب می شود پس باید محتوای چاپ شده بر روی بنر به طور خلاصه و بزرگ شده خود را به بینندگان نشان دهد. بنابراین در چاپ این متریال های تبلیغاتی و پیام رسان بهتر است طرح و نوشته کم اما در ابعاد بزرگ استفاده شوند. البته قبل از چاپ بهترین بنر لازم است مکان نصب آن مشخص شود زیرا با در نظر گرفتن محل قرارگیری بنر شما می توانید از چشم مخاطب به محل نصب نگاه کنید و ابعاد و محتوای بنر را در ذهن خود مجسم کنید. خوب است بدانید در بنرهای تبلیغاتی هر چه متن ساده تر و عکس جذاب تر باشد بیشتر می تواند مخاطبان را به سمت خود جذب کند زیرا همیشه یک عکس گیرایی فوق العاده تری نسبت به یک متن هر چند جذاب خواهد داشت. سایت های بین الملل printing banner اینجا لینست شده است.

تفاوت بنر با چاپ فلکسی

متریال چاپ فلکسی از جنسی به نام فلکسی فیس است که توانسته دو قابلیت ویژه نسبت به بنرها داشته باشد یکی ضخامت بیشتر و گرماژی بین 18_20 انس بوده و دیگری اینکه در هر فضایی می تواند چاپ فلکسی نور را از خود عبور دهد. پس به دلیل اینکه بنرها در شب قابلیت نور پردازی ندارند و به سختی دیده می شوند کمتر به عنوان تابلوهای سر در فروشگاه ها به کار برده می شوند، و چنانچه شخصی در مواردی به دلیل ارزان بودن بنرها بخواهند آن را در سر در مغازه استفاده کند باید از بالا پایین به بنر نور تابانده شود. اما چاپ فلکسی علاوه بر ضخامت بالا می تواند نور را رد کرده و در برابر تابش نور خورشید و همینطور رنگ پریدگی از مقاومت بالایی برخوردار است بنابراین مناسب برای تابلوهایی که به منظور معرفی فروشگاه و تبلیغات بر سر در مغازه ها نصب می شود است.

طراحی بنر

طراحی در چاپ بنر چگونه است؟

دستگاه هایی که طرح و نوشته را روی بنر و همچنین فلکسی چاپ می کند معمولا دو نوع است سالونت و اکوسالونت که بهتر است بدانید دستگاه های اکو سالونت ضمن گران بودن در چاپ بنر و یا چاپ فلکسی  تراکم رنگ بیشتری دارد و در نتیجه کیفیت بسیار بالاتری دارد اما تنها عیب آن نسبت به دستگاه های سالونت سرعت بسیار پایین چاپ فلکسی و بنر می باشد. نکته مهم دیگر اینکه دستگاه های اکوسالونت علاوه بر بنر و فلکس این توانایی را دارد تا بر روی کاغذهای دیواری و نیز پارچه هر نوع طرح و نقشی را چاپ کند در صورتی که دستگاه های سالونت چنین قابلیتی را ندارد. طراحی بنرها عموما به وسیله نرم افزارهای برداری نظیر کورل دراو یا همان ایلوستریتور صورت می گیرد زیرا این گونه نرم افزارها می تواند طرح انتخابی را در آینده و استفاده مجدد به هر سایزی تغییر دهند اما طراحی بنر به وسیله فتوشاپ امکان اینکه در آینده مجددا طرح را تغییر و یا بزرگ تر کرد وجود ندارد که دلیل اصلی آن پیکسلی بودن روش فتوشاپ می باشد.

1.       https://seo77.blogsky.com/1399/09/09/post-40/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

2.       https://seokar7.blogsky.com/1399/09/09/post-44/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84

3.       https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/09/09/post-38/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%85-Dome-

4.       https://seo-websaz.blogsky.com/1399/09/09/post-27/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84

ن : احمد
ت : سه شنبه 18 آذر 1399


به طور کلی به سه دسته دوربین ، مانیتورها و کابل تقسیم می شود. اما این ها تمام تجهیزات لازم برای نصب دوربین های مداربسته نیستند و در شرایط مختلف شما نیاز به تجهیزات دیگری مانند پایه های نصب، منبع تغذیه، هارد دیسک و … نیز نیاز خواهید داشت.  اگر اطلاعات کافی در زمینه دوربین های امنیتی و تجهیزات مختلف آن ندارید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم با شناخت نسبی از این تجهیزات یک خرید مناسب و در نهایت نصب کاربردی و دقیق دوربین مداربسته داشته باشید.

تجهیزات دوربین مداربسته

تجهیزات دوربین مدار بسته

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم ، سیستم های دوربین مدار بسته دارای سه بخش اصلی هستند:

این سه بخش اجزای اصلی تمام دوربین های مداربسته را تشکیل می دهند .  کاملا واضح  است که دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند و با پیچیده شدن ساختار دوربین های مداربسته تجهیزات دیگری نیز برای نصب دوربین مداربسته مورد نیاز است. خب بیایید نگاه دقیق تری به اجزای تشکیل دهنده دوربین های مداربسته داشته باشیم:

۱دوربین

اگر سیستم های امنیتی را به بدن انسان تشبیه کنیم کاملا واظح است که دوربین ها نقش چشم را در این ارگان بازی می کنند. تهیه نما از منطقه ای که نظارت مورد نیاز است و ارسال سیگنالهای الکترونیکی به منبع ذخیره اطلاعات کار اصلی دوربین در سیستم های حفاظتی به حساب می آید. در حالت کلی دوربین های مداربسته را به دو دسته مهم دوربین های آنالوگ و دروبین های IP تقسیم می کنند و شما با خرید دوربین های مداربسته IP از مزیت های منحصر به فرد این دوربین ها مانند سنسور های حرارتی، قابلیت تشخیص نفوذ، تشخیص چهره و دود بهره مند می شوید.

۲مانیتور

بخش مهم دیگر در تجهیزات دوربین مداربسته را مانیتور ها تشکیل می دهند. قطعا وقتی شما دوربینی در محیط نصب می کنید باید وسیله ای نیز برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین داشته باشید. بنابراین تصاویر واضح را با مانیتورهای با کیفیت می توانید مشاهده کنید و در این بخش دقت کنید که از مانیتورهای استاندارد استفاده شده باشد.

۳کابل

بخش دیگر و مهم در تجهیزات دوربین مداربسته را کابل ها تشکیل می دهند. گفتیم که دوربین چشم سیستم نظارتی است و باید تصاویر را به مانیتورها ارسال کند. در سیستم های نظارتی آنالوگ شما به کابل کواکسیکال نیاز دارید و برای مثال کابل کواکسیال معمولی ۷۵ اهمی است که از رسانای مرکزی مسی و ۹۵ درصد پوشش محافظ تشکیل شده است. در مقابل سیستم های آنالوگ، دوربین های IP قرار دارند و شما در این سیستم های نظارتی باید از کابل شبکه برای اتصال استفاده کنید. یکی دیگر از موضوعات مهم در نصب دوربین مداربسته تست کابل شبکه است که می توانید در مقاله تست کابل شبکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. 

۴سوئیچ

بخش دیگری که در تجهیزات دوربین مداربسته استفاده می شود، سوئیچ ها هستند. سوئیچ ها به شما این امکان را می دهند که از طریق یک مانیتور، تصاویر چند دوربین را به صورت همزمان نظارت کنید. برای این موضوع از هر دوربین یک کابل به سوئیچ متصل می شود و در نهایت کی کابل از سوئیچ به مانیتور وصل می شود. شما می توانید با استفاده از سوئیچ همه تصاویر را به طور همزمان روی صفحه نمایش مشاهده کنید؛ حتی می توانید انتخاب دوربین مورد نظر را به صورت دستی انجام دهید یا یک برنامه تعویض متوالی را برنامه ریزی کنید تا به طور خودکار از نمایی به نمای دیگر نظارت کنید. سیستم هایی که دوربین های مدار بسته زیادی دارند باید دوربین ها را به گروه های مختلف تقسیم کنند و از یک سوئیچ دیگر و یک مانیتور دوم برای مشاهده دقیق تر تصاویر استفاده نمایند.

۵– DVR و NVR

همانطور که گفتیم دوربین های مداربسته به دو دسته کلی آنالوگ و IP تقسیم می شوند. در هر یک از این نوع دوربین ها از سیستهم های ضبظ تصاویر متفاوتی استفاده می شود و در نتیجه در هنگام نصب به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. در دوربین های آنالوگ از ضبط ویدئو DVR و در دوربین های IP از ضبط NVR استفاده می شود. اما به طور کلی وظیفه هر دو این دستگاه ها مدیریت، پردازش، تنظیمات، ضبط و نمایش تصویر است.

۶تجهیزات دوربین مدار بسته: منبع تغذیه

دوربین های مداربسته برای استفاده نیاز به برق دارند و در اینجا نیز دوربین های آنالوگ و دوربین های IP از دو نوع منبع تغذیه متفاوت استفاده می کنند. دوربین آنالوگ از طریق آداپتور به  برق شهری متصل می شوند و برق 12 ولت را به سیستم وارد می کنند اما برق لازم دوربین مدار بسته IP توسط منبع تغذیه POE تامین می گردد. شما با وصل کردن کابل شبکه به این منبع تغذیه می توانید برق مورد نیاز دوربین را به راحتی تامین کنید.

ن : احمد
ت : دوشنبه 17 آذر 1399

   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]