چگونه
رپورتاژ آگهی قوی تولید کنیم؟ این شاید سوال خیلی از افرادی باشد که قصد
دارند برای سایت خود، کسب و کار و یا سازمان خود رپورتاژ آگهی آماده کنند،
در دیگر سایت ها منتشر کنند. امروزه سایت های بسیاری هستند که خدمات نوشتن
رپورتاژ آگهی قوی را به شما ارائه می کنند، که شما می توانید به آنها سفارش
بدهید و یا اگرقصد دارید خودتان رپورتاژ آگهی بنویسید، تا پایان این مقاله
همراه ما باشید.
مخاطب خود را بشناسید.
قبل از اینکه شروع به تولید رپورتاژ آگهی
بگیرید، مخاطبان هدف خود را به خوبی بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. شما
زمانی که مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی کرده باشید و رفتار آنها را
آنالیز کرده باشید، می توانید بهترین محتوایی که مناسب آنها می باشد را
تولید کنید. در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی به این نکته توجه داشته باشید که
با استفاده از این متن شما می خواهید به طور غیر مستقیم نیاز مخاطب خود را
برطرف کنید. قعا شما قصد معرفی محصول یا خدمات یا کسب و کار خود را دارید
که به نحوی یکی از نیازهای مخاطب را برطرف خواهد کرد.
به همین دلیل برای اثرگذاری بیشتر نیاز مخاطبان را به درستی
شناسایی کنید و با استفاده از محتوایی مناسب و با کیفیت رپورتاژ آگهی خود
را بنویسید. زمانی که مخاطب بعد از مطالعه محتوا شما این احساس را داشته
باشد، که به وسیله عنوانی که در این محتوا معرفی کرده اید، نیاز او برطرف
خواهد شد، قطعا تبدیل به مخاطب و مشتری شما خواهد شد. شما باید به این نکته
بسیار توجه داشته باشید که مخاطب را به سمت سایت خود یا استفاده از خدمات
خود تشویق کنید.
عنوان جذاب
اولین نکته ای که در تولید یک رپورتاژ آگهی می بایست مد نظر
قرار بدهید، نوشتن یک تیتر یا عنوان جذاب برای متن خود می باشد. شما برای
تولید هر گونه محتوایی و به خصوص محتوای متنی، می بایست وقت کافی را برای
نوشتن یک تیتر و عنوان جذاب بگذارید. شما باید تیتر جذابی را انتخاب کنید،
که مخاطب وسوسه شود که رپورتاژ آگهی شما را مطالعه کند. این روزها در بین
این همه محتواهای متنی که تولید می شود و در سایت های مختلف منتشر می شود،
برای اینکه بتوانید نظر مخاطب را به نوشته خود جذب کنید، تنها با عنوان یا
تیتر جذاب امکان پذیر است.
برخورد اولیه همه افراد با محتواهایی که تولید می شود، در
اولین قدم از طریق تیتر می باشد. خود شما نیز، زمانی که قصد دارید یک محتوا
به خصوص محتوای متنی، مقاله، نوشته و یا یادداشت را مطاله کنید، در ابتدا
با مطالعه تیتر ها و عناوین به دنبال این مسئله می باشید، که کدام محتوا
مناسب شما می باشد. و یا حتی در بسیاری از مواقع این اتفاق پیش می آید که
شما با دیدن تیتر مقاله ای علاقه مند به مطالعه آن می شوید. حتی بدون اینکه
به دنبال چنین محتوایی باشید.
تبلیغاتی ننویسید.
قطعا هدف شما از رپورتاژ آگهی، تبلیغات کسب و کار و محصولات
خود می باشد، ولی به هیچ عنوان نباید به گونه ای رپورتاژ آگهی خود را
بنویسید که به طور مستقیم به تبلیغ شما بپردازد. شما باید یک محتوا خلاقانه
و جذاب تولید کنید که مخاطب از مطالعه آن لذت ببرد و به طور غیر مستقیم
خود را به مشتریان و مخاطبان جدید خود معرفی کنید.
شما می بایست با یک بیان و نثر مناسب کلیه اهدافی که از تولید
رپورتاژ آگهی دارید را در قالب یک مقاله مناسب و با کیفیت ارائه بدهید. به
خوبی به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما از تولید رپورتاژ آگهی آشنا
کردن مخاطبان و مشتریان جدید با خدمات، محصولات و کسب و کار شما می باشد.
بنابراین شما قصد جذاب مشتری و مخاطب را دارید و در ادامه کسب سود از طریق
این افراد.
در حقیقت رپورتاژ آگهی باید یک متن تبلیغاتی خلاقانه باشد که
به طور غیر مستقیم در اختیار مخاطب قرار بگیرد. برای اینکه یک رپورتاژ آگهی
قوی و مناسب بنویسید، می بایست نکات نگارشی را نیز رعایت کنید. در هنگام
تولید محتوا متنی مانند رپورتاژ آگهی می بایست از جملات و پاراگراف های
کوتاه استفاده کنید. متن شما باید ساده نوشته شده باشد، تا هر مخاطبی با هر
سطح از معلومات و تحصیلات بتواند از خواندن آن منظور شما و هدفی که شما
دارید را درک کنید. به هیچ عنوان از کلمات پیچیده و گنگ استفاده نکنید.
یکی دیگر از نکاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید،
استفاده درست و به اندازه از کلمه کلیدی مورد نظر شما می باشد. همانگونه که
در بالا توضیح دادیم، متن شما باید جذاب و خلاقانه باشد، به همین دلیل
باید از کلمات کلیدی خود به اندازه و حتی کمتر از حالت معمول بهره بگیرید.
از لحاظ محتوا، بهتر است که میزان محتوا شما بین 800 تا 1000
کلمه باشد. مخاطبان معمولا به خواندن این مقدار مقاله بیشتر تمایل دارند.
بیشتر از این تعداد خسته کننده و کمتر از این مقدار، به درستی نمی تواند
شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک کند.
نکته بعدی در رابطه با تولید رپورتاژ آگهی، استفاده از عکس و
تصاویر مناسب و با کیفیت می باشد. حتما از تصاویری استاده کنید که با عنوان
و موضوع رپورتاژ آگهی شما، ارتباط مستقیم داشته باشد. از لحاظ کیفیت نیز
سعی کنید، با کیفیت ترین تصویر ممکن را انتخاب کنید. قطعا هنگامی که مخاطب
یک محتوا متنی را مطالعه ی کند، امکان دارد از خواندن مقاله یا محتوا خسته
شود، که شما می توانید با استفاده از تعدادی عکس در میان محتوا خود این
مشکل را نیز برطرف کنید.
در کل رپورتاژ آگهی سعی کنید 3 لینک با استفاده از کلمات
کلیدی مناسب به سایت و یا صفحه فرود مورد نظر خود بدهید. نکته بعدی رعایت
نکات سئو می باشد. قطعا شما زمانی که رپورتاژ آگهی خود را در سایت دیگری
منتشر می کنید، قطا آن سایت از رتبه خوبی در گوگل برخوردار است. به همین
دلیل شما می بایست نکات مربوط به سئو را به درستی رعایت کنید، تا در جستجو
مخاطبان، در صفحه اول گوگل در اختیار مخاطب قرار بگیرد.
1.
http://webmaster.sitearia.ir/post-326094.html
2.
http://seo-webdesign.rozblog.com/post/32
3.
http://seo55.irancnblog.com/Post/18/Dedicated-site-design-in-Ryan-Company.html
4.
http://seo.chatblog.ir/post/20
5.
https://seokar7.blogsky.com/1399/08/24/post-43/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3
6.
http://seo-webdesign.loxblog.com/post/20/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.htm
7.
https://webkav.persianblog.ir/DvWQoayL7lcpL178rdm9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
8.
http://seowebmaster7.sitearia.ir/post-326488.html
9.
https://seo77.weblog.com.co/Post/9/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.html
10. http://webkar.famblog.ir/post/27
11. http://seopardaz.niloblog.com/p/21/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
12. http://seo55.avablog.ir/post/21/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%A7+%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
http://seo1.blogtez.com/post23.php
امروزه یکی از ابزارهای تبلیغاتی که معمولا به دلیل مناسب
بودن قیمت برای بیشتر اصناف و همچنین شغل ها به کار برده می شود چاپ بنر می
باشد، از این رو بنر برای تبلیغات رستوران ها، مراکز درمانی، بانک و
همچنین سازمان های دولتی، فروشگاه ها و البته مراکز خدماتی و کلیه کسب و
کارها کاربرد دارد. البته توجه داشته باشید بنرها می توانند برای روادید
فرهنگی مانند اطلاعیه های شهرداری، برای عرض تبریک و عرض تسلیت و همچنین
روادیدهای بین المللی و دولتی مانند سخنرانی رئيس جمهور مورد استفاد قرار
بگیرند.
ویژگی های چاپ بنر
یکی از مهم ترین ویژگی های بنر جنس آن هست. از دیگر ویژگی های
چاپ بنر خوب میتوان به نوع دستگاهی که با آن چاپ انجام میشود اشاره کرد که
در بهتر شدن بنر تاثیر زیادی دارد. طراحی بنر نیز بسیار مهم است زیرا که
طرحی زیبا و مرتبط با موضوع مد نظر باعث بهبود کیفیت بنر تبلیغاتی ما میشود
و تاثیر بالایی در تبلیغات محیطی ما دارد.
چاپ بنر
بنر متریالی است که از جنس پلاستیک ساخته می شود و معمولا در
فضاهای بیرون نصب می شوند به همین علت نسبت به پلات لمینت و همچنین پوستر
در ابعاد بزرگتری مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ بنر
در هر طرح و هر سایزی با دستگاه های چاپی انجام می شود که قیمت پایینی
دارد و همین امر باعث شده است تا بنر قیمت ارزان تری نسبت به پلات و لمینت
داشته باشد
بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته هایک ویژن دوربین مداربسته
مشخصات بنر
بنرها همگی یک جنس دارند و در برابر آب و هر گونه تغییرات
دمایی مانند گرما و سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. کشور ایران
بیشترین متریال و مواد اولیه چاپ بنر را از کشورهای چین و کره خریداری و
وارد می کند که گرماژی این مواد بین 8_13 انس است. نکته ای که در اینجا مهم
بوده تفاوتی است که بین بنرهای چینی و کره ای وجود دارد و آن مقاومت و نوع
چاپی است که در میان این دو متریال است به طوری که بنرهای کره ای از کیفیت
چاپ بهتر و همینطور مقاومت بیشتری برخوردار است و بیان ساده بر روی بافت
پارچه بنرهای کره ای رنگ و طرح بهتر چاپ شده و نمای زیباتری دارد.
چگونگی چاپ بنر
از آنجایی که در بیشتر اوقات بنرها به دور از دسترس مخاطبین
نصب می شود پس باید محتوای چاپ شده بر روی بنر به طور خلاصه و بزرگ شده خود
را به بینندگان نشان دهد. بنابراین در چاپ این متریال های تبلیغاتی و پیام
رسان بهتر است طرح و نوشته کم اما در ابعاد بزرگ استفاده شوند. البته قبل
از چاپ بهترین بنر لازم است مکان نصب آن مشخص شود زیرا با در نظر گرفتن محل
قرارگیری بنر شما می توانید از چشم مخاطب به محل نصب نگاه کنید و ابعاد و
محتوای بنر را در ذهن خود مجسم کنید. خوب است بدانید در بنرهای تبلیغاتی هر
چه متن ساده تر و عکس جذاب تر باشد بیشتر می تواند مخاطبان را به سمت خود
جذب کند زیرا همیشه یک عکس گیرایی فوق العاده تری نسبت به یک متن هر چند
جذاب خواهد داشت. سایت های بین الملل printing banner اینجا لینست شده است.
تفاوت بنر با چاپ فلکسی
متریال چاپ فلکسی از جنسی به نام فلکسی فیس است که توانسته دو
قابلیت ویژه نسبت به بنرها داشته باشد یکی ضخامت بیشتر و گرماژی بین 18_20
انس بوده و دیگری اینکه در هر فضایی می تواند چاپ فلکسی نور را از خود
عبور دهد. پس به دلیل اینکه بنرها در شب قابلیت نور پردازی ندارند و به
سختی دیده می شوند کمتر به عنوان تابلوهای سر در فروشگاه ها به کار برده می
شوند، و چنانچه شخصی در مواردی به دلیل ارزان بودن بنرها بخواهند آن را در
سر در مغازه استفاده کند باید از بالا پایین به بنر نور تابانده شود. اما
چاپ فلکسی علاوه بر ضخامت بالا می تواند نور را رد کرده و در برابر تابش
نور خورشید و همینطور رنگ پریدگی از مقاومت بالایی برخوردار است بنابراین
مناسب برای تابلوهایی که به منظور معرفی فروشگاه و تبلیغات بر سر در مغازه
ها نصب می شود است.
طراحی در چاپ بنر چگونه است؟
دستگاه هایی که طرح و نوشته را روی بنر و همچنین فلکسی چاپ می
کند معمولا دو نوع است سالونت و اکوسالونت که بهتر است بدانید دستگاه های
اکو سالونت ضمن گران بودن در چاپ بنر و یا چاپ فلکسی تراکم رنگ بیشتری
دارد و در نتیجه کیفیت بسیار بالاتری دارد اما تنها عیب آن نسبت به دستگاه
های سالونت سرعت بسیار پایین چاپ فلکسی و بنر می باشد. نکته مهم دیگر اینکه
دستگاه های اکوسالونت علاوه بر بنر و فلکس این توانایی را دارد تا بر روی
کاغذهای دیواری و نیز پارچه هر نوع طرح و نقشی را چاپ کند در صورتی که
دستگاه های سالونت چنین قابلیتی را ندارد. طراحی بنرها عموما به وسیله نرم
افزارهای برداری نظیر کورل دراو یا همان ایلوستریتور صورت می گیرد زیرا این
گونه نرم افزارها می تواند طرح انتخابی را در آینده و استفاده مجدد به هر
سایزی تغییر دهند اما طراحی بنر به وسیله فتوشاپ امکان اینکه در آینده
مجددا طرح را تغییر و یا بزرگ تر کرد وجود ندارد که دلیل اصلی آن پیکسلی
بودن روش فتوشاپ می باشد.
1.
https://seo77.blogsky.com/1399/09/09/post-40/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
2.
https://seokar7.blogsky.com/1399/09/09/post-44/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84
3.
https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/09/09/post-38/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%85-Dome-
4.
https://seo-websaz.blogsky.com/1399/09/09/post-27/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84
ن : احمد
ت : سه شنبه 18 آذر 1399
|
|